25 იანვარს „მთავარის“ პრესკლუბში ორმა არასამთავრობო ორგანიზაციამ „პაციენტთა უფლებების დაცვის ასოციაციამ“ (თავმჯდომარე ნანა სანაია) და ექიმთა უფლებების დაცვის ასოციაციამ“ (თავმჯდომარე სალომე ლოლუა) გამართა პრესკონფერენცია თემაზე, პაციენტისათვის გაწეულ სამედიცინო სერვისის ხარისხის შეფასებას და საჩივრების განმხილველ 40 ლარიან ექიმებს.
სამედიცინო სერვისის ხარისხი გაწერილია ეროვნულ პროტოკოლებში, ე.წ. გაიდლაინებში, რომელსაც პაციენტისთვის სამედიცინო მომსახურების აღმოჩენის დროს მიყვება ექიმი. მაგრამ, ამას უკვე აფასებს ექსპერტი, იმ შემთხვევაში თუ კონკრეტული საჩივარი შევიდა სამინისტროში. მცირე ექსკურსს ჩაგიტარებთ, თუ ვინ ახდენდა აქამდე საქართველოში პაციენტისათვის გაწეული სამედიცინო მომსახურების ხარისხის შეფასებას. სამედიცინო სერვისის ხარისხი გაწერილია ეროვნულ პროტოკოლებში, ე.წ. გაიდლაინებში, რომელსაც პაციენტისთვის სამედიცინო მომსახურების აღმოჩენის დროს მიყვება ექიმი. მაგრამ, ამას უკვე აფასებს ექსპერტი, იმ შემთხვევაში თუ კონკრეტული საჩივარი შევიდა სამინისტროში. მცირე ექსკურსს ჩაგიტარებთ, თუ ვინ ახდენდა აქამდე საქართველოში პაციენტისათვის გაწეული სამედიცინო მომსახურების ხარისხის შეფასებას. 2013 -დან 2017 წლებში ამას აკეთებდა სამედიცინო ასოციაციების გაერთინება. 2018 წელს გაერთიანებამ უარი განცხადა ამ მომსახურების გაწევაზე და 2018 წლიდან შეფასებას ახდენს თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი. სხვათაშორის, როდესაც ჩვენ დავინტერესდით, 2018 წელს რა გახდა გაერთიანების მიერ ტენდერში მონაწილეობაზე უარის თქმის მიზეზები, გამოვარკვიეთ რომ… წაგიკითხავთ, თუ შეიძლება.:2016 წელს ანაზღაურდა 11 865 ლარით და ჯამურად შესრულდა 350 მეტი რეცენზია . 2017 წელს ანაზღაურდა 18 800 ლარით და 407 რეცენზია ანუ თითო რეცენზიაზე დაახლოებით დარიცხულია 40 ლარი. ამაში ასევე შედიოდა დოკუმენტაციის მომზადება, გამრავლება და შემდეგ რეცენზენტებთამ მიტანის და შემდეგ წამოღება. თავად სამედიცინო ასოციაციების გაერთიანებამ უარი თქვა რეცენზირებაზე სხვა მიზეზბის გამო, კერძოდ: 1. მოწოდებული სამედიცინო დოკუმენტაციაში კონფიდენციალობა დარღვეული იყო. არ იყო დაფარული კლინიკისა და ექიმის მონაცემები.2. სამედიცინო დოკუმენტაციის მიწოდება არ ხდებოდა ელექტრონულად, იგი მიჰქონდა გაერთიანებას და არიგებდა საკუთარი ხარჯებით.3. არ არსებობდა რეცენზიის შესრულების ერთიანი ფორმა და პროფესიულ საბჭოზე განხილვამდე არ ხდებოდა საკითხების კლინიკურ-ეთიკური კომიტეტების მიერ შესწავლა.4. ასევე პროკურატურის მიერ , ექსპერტიზის პასუხამდე , ხდებოდა საქმის აღძვრა რაც დიდი წნეხი იყო ექსპერტისთვის. ამაზე არაერთი განცხადება გაკეთდა თავის დროზე.დღეს, რიგი ამ ხარვეზებისა აღმოფხვრილია და იმედს ვიტოვებთ, რომ 2021 წელს, პაციენტისთვის გაწეული სამედიცინო მომსახურების შეფასება ბევრად პროფესიონალურად მოხდება და არ მოგვცემს ისეთ სავალალო შედეგებს, როგორიც ბოლო რანოდენიმე წლის განმავლობაში ხდებოდა.